MOTTO
„Ing. Hana Maroušková založila a vybudovala firmu, která nyní hrdě plní svůj podnikatelský záměr, a totiž přiblížit českou bižuterii vyráběnou na Jablonecku maloodběratelům v Čechách, na Moravě i Slovensku.“
1991
Historie naší firmy začíná v roce 1991 založením soukromého podnikatelského subjektu MARKO – Ing. Hana Maroušková. Záměrem zakladatelky této společnosti, pí Marouškové, bylo využití své zkušenosti nabyté praxí v oboru, aby zaplnila mezeru na velkoobchodním trhu s bižuterií v Čechách.
Z počátku obchodní značka MARKO – Ing. Hana Maroušková zaštiťovala i velkoobchod s hračkami a proutěným zbožím, který byl později odprodán. V roce 1998 se totiž česká ekonomika ocitla v hospodářské krizi a firma byla nucena přehodnotit svou strategii. Pí Maroušková se rozhodla věnovat se naplno velkoobchodu s bižuterií, jenž byl od prvopočátku tzv. „core business“. Díky svému otevřenému a pozitivnímu přístupu si pí Maroušková během 90. let vytvořila síť vřelých vztahů jak s dodavateli, tak i s klíčovými zákazníky. Jak sama říká, dobré vztahy s obchodními partnery jsou základem úspěšného podnikání.
Nové milénium přineslo mnoho změn. Původní sídlo v Praze na Palmovce přestalo vyhovovat technicko-provozním nárokům firmy. Po dlouhém hledání vhodné lokality bylo vybráno sídlo nové – v Praze 10, Záběhlicích. S pomocí dcery pí Marouškové, nyní jednatelky společnosti Kateřiny Reinhardové, se roku 2006 velkoobchod přestěhoval do vlastních prostor. Po jejich renovaci firma našla svůj současný domov i nový název – MARKO-BIJOU s.r.o., čímž se stala společností s ručením omezeným. Management, obohacený o smysl pro moderní podnikání Kateřiny Reinhardové, byl poté připraven expandovat do sféry maloobchodu a vybudoval síť prodejen v pražských obchodních centrech pod značkou Bijou-Bijou.
Posledním milníkem naší existence na tuzemském trhu je hospodářská recese, která se výrazně projevila na obratu každého subjektu ve sféře bižuterie. Záporný zisk prověřil životaschopnost MARKO-BIJOU s.r.o. opravdu důkladně. Naštěstí můžeme na sklonku nové konjunktury říci, že naše firma hrdě následuje české přísloví „co nás nezabije, to nás posílí“, čehož jsou nové webové stránky, a tyto řádky, nepopiratelným důkazem.
Tímto vřele děkujeme všem zákazníkům a obchodním partnerům za projevenou loajalitu v těžkých časech. Nejen jim, ale i vám všem přejeme bohatou budoucnost plnou nových příležitostí.